Så ska gruvindustrin bli säkrare – se webbinariet här

Forskare och experter diskuterade hur gruvindustrin kan använda AI för att bli säkrare och mer effektiv under ett webbinarium på Örebro universitet. Nu finns hela sändningen att se i efterhand på Youtube.

Det digitala eventet arrangerades av Örebro universitet och Swedish Mining Innovation i februari. Från en studio i ORU Innovation Arena diskuterade olika experter hur gruvindustrin kan bli säkrare och mer effektiv med hjälp av AI. Andra experter var med via länk.

Om du missade eventet finns det nu att se i sin helhet. Eventet varade i tre timmar, och avslutades med en paneldiskussion.
– Det blir en enorm skillnad när vi kan sitta några stycken tillsammans än när alla sitter bakom sina datorer. Samtalet blir mer levande och roligare att titta på, säger projektledare Lotta Sartz.

Inspelningen ovan är drygt två timmar lång, efter att alla pauser har klippts bort.