Forskningscentrum Människa-Teknik-Miljö (MTM)

MTM-forskare fick pris i Italien

Jordan Stubleski

Jordan Stubleski, doktorand vid Örebro universitet, har fått pris som en av sex bästa unga forskare vid en konferens om dioxin i italienska Florens. Hon är därmed en av fyra från Örebro som fått samma utmärkelse.

– Konferensen var väldigt bra och jag fick många uppslag till hur jag ska fortsätta med min forskning, säger Jordan Stubleski som är knuten till MTM, forskningsmiljön Människa-Teknik-Miljö.

Priset ”Hutzinger Student Award” delades ut i samband med ”Dioxin 2016 Firenze”, en konferens som nyligen hölls för 36 gången och, som arrangörerna noterar, 40 år efter olyckan i kemifabriken i Seveso utanför Milano, en världsnyhet som gjorde dioxin till ett begrepp hos allmänheten.

Unga forskare lyftes särskilt fram under årets konferens. Jordan Stubleski blev årets pristagare från Örebro universitet. Tidigare har priset gått till Nicole Riddell (2015), Dawei Geng (2013) och Helena Nilsson (2011).