Naturvetenskapligt didaktiskt nätverk 19 november 2024

19 november 2024 15:15 – 17:00 Lokal meddelas ungefär en vecka innan nätverksträffen till den mailadress du anger i anmälan.

En lärare och elever

RUC - Regionalt utvecklingscentrum välkomnar dig som lärare i naturvetenskapliga ämnen, skolledare, lärarutbildare och forskare inom naturvetenskapligt didaktiska områden till ännu en nätverksträff.

Program

Bubbelhoppa för hållbarhet – användbart för undervisning i naturvetenskapliga ämnen?

Johanna Björklund.jpgNätverksträffen leds av Johanna Björklund, docent i miljövetenskap vid Örebro universitet.

Bubbelhoppa innebär att medvetet byta miljö för att komma ur sin egen ”bubbla” och på så sätt få nya perspektiv och kunskaper. Johanna ger några teoretiska utgångspunkter med koppling till utbildning med syfte att ge elever möjlighet att utveckla hållbarhetskompetens. Vi prövar och utvärderar några praktiska övningar som hon gör med sina studenter.

Nätverksträffen består av presentation varvat med deltagardrivna aktiviteter i regionalt blandade grupper.

Individuell anmälan krävs. Deltagande är kostnadsfritt. Vi bjuder på kaffe.
Anmälan är bindande och uteblivet deltagande kan komma att debiteras. Meddela därför eventuell avanmälan i god tid.

Anmälan öppnar vecka 39.

Välkommen!

Vid eventuella frågor kontakta
Jenny Rosén, administratör RUC - Regionalt utvecklingscentrum