Symbiotic Human-AI Interaction: Examples in Robotics and Finance

16 februari 2024 13:00 Hörsal T i Teknikhuset på Örebro universitet Öppet för alla

Manuela Veloso

Örebro universitets nya hedersdoktor, professor emerita Manuela Veloso, är en av de mest inflytelserika kvinnorna på teknikområdet. I samband med installationen finns det chans att ta del av Manuela Veloso öppna föreläsning om artificiell intelligens och hur tekniken kan verka i symbios med människan.

Så här berättar hon själv om sin föreläsning:

"I will introduce AI as a science and engineering of components where AI agents integrate perception, cognition, and action capabilities. I will discuss generative AI in particular and the goal of having a seamless, safe, symbiotic interaction between AI and humans. I will provide examples of my research experience in robotics and in the finance domain."

Föreläsningen hålls på engelska och är öppen för alla, ingen föranmälan behövs.

Föreläsningen ingår i seminarieserien AI@ORU.

Läs mer om Manuela Veloso.