This page in English

Dags att söka masterprogram

Så här i början av året kan det vara dags att tänka på framtiden. Det är också hög tid att fatta beslut om att söka till masterprogram som startar hösten 2017. Och – om du vill ta en konstnärlig kandidatexamen.

Här kan du se vilka tio masterprogram vid Örebro universitet som är öppna för anmälan fram till 16 januari 2017. Klicka vidare på varje program så kan du läsa intervjuer med studenter.

Konstnärliga kandidatprogrammen

Det är också läge att söka till de konstnärliga kandidatprogrammen på Örebro universitet med inriktningarna jazz och rock, kammarmusik eller komposition är nu öppna för anmälan.

Här studerar du både det praktiska, ditt egna musicerande. Och det teoretiska med till exempel musikteori och musikaliskt ledarskap.

Läs mer om hur du anmäler dig till programmen här.

Sista anmälningsdag för dessa program är den 16 januari 2017.