This page in English

Andra pristagaren av pedagogiska priset 2018

Helena Stålnacke och Kaltum Mohamud (Vice ordförande med utbildningspolitiskt ansvar på Örebro studentkår).

– Det här är det största man kan få, sa Helena Stålnacke när hon överraskades av Örebro studentkår under en föreläsning. Hon är en av två lärare som vinner pedagogiska priset 2018.

Helena är universitetsadjunkt, lärare på Audionomprogrammet och forskare inom handikappvetenskap på hälsovetenskapliga institutionen. Bland studenternas motiveringar till att hon ska få pedagogiska priset står det:

Helena är alltid glad och kreativ på föreläsningarna, hon fångar studenternas intresse och nyfikenhet. Hon är engagerad och entusiastisk och ser till varje individ. Hon är ryggraden på audionomprogrammet och sprider glädje och ett lärandeintresse till sina studenter. Förutom att vara en bra lärare är hon också en bra mentor, som lyssnar på sina studenter och tar till sig det de säger.