Följ livesändningen om AI och framtidens arbetsmarknad

Hur kommer artificiell intelligens att påverka framtidens ingenjörer? Här kan du följa livesändningen av kvällens två föreläsningar i Teknikhuset på Örebro universitet. Sändningen startar kl 17.30.

Vilka genombrott väntar inom forskningsområdet artificiell intelligens? Och vad betyder AI för framtidens civilingenjörer?

Måndag den 21 januari arrangerar Örebro universitet tillsammans med Ingenjörsjobb och Experis ett event på temat Arbetsmarknadstrender och AI.

En av föreläsarna är Amy Loutfi, professor i informationsteknologi vid Örebro universitet. Hon är bland annat chef för den internationellt erkända forskningsmiljö AASS och leder också AI-MEE-projektet, som drivs av Alfred Nobel Science Park och som syftar till att ge industrin i Örebroregionen en möjlighet att driva konkreta utvecklingsprojekt inom artificiell intelligens (AI) och autonoma system.

Amy Loutfi kommer att berätta om vilka möjligheter och utmaningar som AI-forskningen står inför, och också visa upp det nya robotlabbet och flera av de projekt som pågår vid Örebro universitet inom ramarna för AI.MEE.

Rekryteringsföretaget Experis bidrar med en föreläsning om hur AI används inom rekrytering, och om hur det kommer att påverka framtidens ingenjörer.

Eventet äger rum i Teknikhuset på Örebro universitet måndag den 21 januari 2019 kl 17.00. Mellan kl 17.30-18.30 livesänds föreläsningarna på den här sidan och på Örebro universitets Facebooksida.