Ge din favoritlärare en boost

Helena Stålnacke och Karl-Magnus Edberg.

Pedagogiska priset för 2018 tilldelades Helena Stålnacke och Karl-Magnus Edberg.

Nu kan du nominera din favoritlärare till pedagogiska priset 2019.
För förra årets pristagare hade utmärkelsen stor betydelse.
– När jag fick priset stod jag och stampade i min yrkesroll. Priset gav mig en nytändning i min roll som lärare, berättar Karl-Magnus Edberg, universitetsadjunkt på Restaurang- och hotellhögskolan i Grythyttan.

Pedagogiska priset 2019

Nominera din favoritlärare pedagogiska priset 2019 på Örebro studentkårs webbplats.

Nomineringsperioden är öppen till och med den 15 november.

Han är tillsammans med Helena Stålnacke pristagare till studentkårens pedagogiska pris 2018.

– Priset gav mig en otrolig glädje och ett kvitto på att man gör rätt, säger Helena Stålnacke, universitetsadjunkt och forskare inom handikappvetenskap på hälsovetenskapliga institutionen.

För Karl-Magnus Edberg är studenten viktig, att se individen i undervisningen.

– Jag vill uppmärksamma studenterna som individer men bedömningen i kursmål ska vara lika för alla, säger han.

Helena Stålnacke håller med honom. Hon tycker att det är viktigt att vara tillgänglig för studenterna och deras frågor.

Undervisningen varierar hon så att studenterna ska få möjlighet att ta till sig kunskapen hon förmedlar på olika sätt. Genom föreläsningar, praktiska moment och studiegruppsträffar vill hon ge olika vägar till kunskap.

– Jag vill variera undervisningen och anpassa den efter de studenter som jag undervisar, säger Helena Stålnacke, universitetsadjunkt och forskare inom handikappvetenskap på hälsovetenskapliga institutionen.

Priset delas ut av Örebro studentkår i samband med Örebro universitets akademiska högtid som hålls i februari.

– Det var riktigt kul att gå på akademiska högtiden eftersom det är studenter från Grythyttan som lagar maten där.

Text: Anna Asplund
Foto: Kicki Nilsson / Icon Photography