Dags för jultradition på Campus - Örebro studentsångare i Kalastider

Sångare på en scen. I bakgrunden syns ordet "Kalastider" projicerat.

Foto: Hanna Roth

Nyss sjöng de för statschefer och kungligheter på Stockholms slott.
Nu är Örebro studentsångare tillbaka på hemmaplan med fyra nya föreställningar av julkonserten Kalastider i Aula Nova.

I drygt 20 år har Kalastider varit en tradition i Örebro. I år blir det fyra föreställningar den 30 november -2 december i Aula Nova. Konserterna rundar av ett händelserikt år för Örebro studentsångare, där ensemblen bland annat uppträtt vid den bankett som hölls på Kungliga slottet i Stockholm för att fira Carl XVI Gustafs 50 år på tronen.

– Det känns fantastiskt att efter en höst med bland annat besök på Stockholms slott nu få ställa denna ensemble på scenen i en ny föreställning där såväl, kör, solister som musiker verkligen utmanas och får visa kvalitet. Kalastider är ensemblens höjdpunkt under året och alla längtar nu efter att möta vår underbara publik, säger Fredrik Berglund, konstnärlig ledare och producent för föreställningen.

I föreställningen blandas välkänd julmusik med nyarrangerade och nyskrivna stycken.

För mer information, se kalendariet på förstasidan på oru.se.