ORU Talks Live: Är det verkligen polisen eller banken som ringer?

Telefonbedrägerierna ökar och äldre personer är särskilt utsatta. Men just nu utvecklar Örebroföretaget Securifid en tjänst som ska förhindra det. För att förverkliga idén får de hjälp av Inkubera – som tillhör Örebro universitet Holding AB.

I veckans avsnitt av ORU Talks Live har vi bjudit in företaget Inkubera som hjälper regionens innovativa tillväxtbolag att växa ännu snabbare. Vad är det Inkubera letar efter hos en entreprenör? På vilket sätt stöttar Inkubera sina företag?

Ett av företagen som Inkubera jobbar med är Securifid som utvecklar en identifieringstjänst som skapar trygga samtal mellan privatpersoner, företag, myndigheter och organisationer. Så vi passade på att bjuda in Securifid som får berätta mer om sin spännande tjänst.

Gäster: Fredrik Stenman, vd på Inkubera och Lisa Hasselgren och Jens Björkander, grundare av Securifid. Inkubera AB, som ägs av Örebro universitet Holding AB, och är en inkubator för företag i regionen. Klockan 12.30 fredag 17/9 kör sändningen igång!

Dela och tipsa gärna!