Så påverkas du som förälder av sociala medier

Nu finns det ett nytt avsnitt av Örebro universitets podcast ORU Talks ute.
I avsnittet berättar Terese Glatz om sin spännande forskning om föräldraskap och sociala medier.

Hur påverkas föräldrar av sociala medier? Kan sociala medier bidra till att man känner sig som en sämre eller bättre förälder? Och varför är vissa föräldrar mer benägna att lägga ut bilder på sina barn jämfört med andra föräldrar? Det och många andra spännande frågor har psykologidocent Terese Glatz vid Örebro universitet valt att forska om.

I det här avsnittet av ORU Talks berättar hon mer om de resultat hon kommit fram till hittills.

Förutom som video-podcast på Youtube finns nu också ORU Talks tillgängligt som renodlad ljudpodcast på Spotify.

Länk till avsnittet på Spotify hittar du här.

Men vill du också kunna se den filmade intervjun (med undertexter) kan du göra det i Youtube-spelaren ovan.