iRiSC får sin första forskningsassistent

Keyede Tuerxun (Kaya) är sedan augusti 2018 anställd vid iRiSC som forskningsmiljöns allra första forskningsassistent. Hon kommer att arbeta inom en lång rad med iRiSC-projekt, där hennes roll kommer ombefatta både planering och genomförande av analyser kopplat till det inflammatoriska svaret samt bistå forskare i sammanställning och tolkning av erhållen data. Kaya är ursprungligen från Xinjiang i Kina, där hon är utbildad läkare och endokrinolog, men kom till Sverige 2016 för att läsa en två-årig Master vid Örebro universitet.

“I think iRiSC is a great working environment, we have inspiring, passionate and professional researchers. And this job is a great opportunity for me to be familiar with many important molecular biology methodologies. I am very interested in the interaction between inflammation and metabolism, and I am hoping that this position will enable me to continue my studies in this field.”

Hon gjorde sitt ex-jobb med forskare vid iRiSC, där hon studerade hur inflammasom-relaterade gener förändras vid kirurgi. Med sin molekylärbiologiska kompetens och vänliga sätt kommer Kaya utgöra både en viktig resurs för forskningen och en välkommen medarbetare vid iRiSC.

iRiSC’s very first research assistant

In August 2018, Keyede Tuerxun (Kaya), started her position as the very first research assistant at iRiSC. Kaya will work in a number of projects connected to iRiSC, where she will plan and execute analyses as well as support down-stream interpretation of data. Kaya is originally from Xinjiang in China, where she trained as a medical doctor specializing in endocrinology, but moved to Sweden to study a Masters at Örebro university.

Kaya did her Masters thesis within iRiSC, where she studied how inflammasome-related genes change during the course of surgery. With her expertise in molecular biology and friendly manners, we are more than happy to have her onboard.