Restaurang- och hotellhögskolan

Innovativ idé kan få pris på Örebrogalan

Örebrogalans logotyp

Du har väl inte missat att Inkubera delar ut priset Årets Innovation på Örebrogalan i februari? Nu öppnar nomineringstiden för dig som vill nominera en nyskapande och innovativ affärssatsning.

Örebrogalan är en årlig tillställning som lyfter fram positiva förebilder som presterat bra inom sitt område. Örebro kommun står bakom galan, som arrangeras av Örebrokompaniet. Ett av de många priser som delas ut under kvällen går till Årets Innovation. Det är Inkubera, ett dotterbolag till Örebro universitets Holding AB, som är värd för priset.

– Vi vill uppmärksamma nyskapande och innovativa affärssatsningar som kan nå långt, och som kan fungera som förebild för andra företag i regionen, säger Julie Ammer, verksamhetsledare på Inkubera och sammankallande för juryn.

Det kan handla om ett företag eller ett projekt som är unikt och innovativt, har stor marknads- och tillväxtpotential och som utgår från Örebroregionen. Förra gången gick utmärkelsen till företaget FriBi som tagit fram appen BeeScanning, som med hjälp av artificiell intelligens hjälper biodlare att tidigt upptäcka parasiter och andra hot mot bisamhällen.

Inkubera efterlyser nu nomineringar till årets pris, som delas ut vid Örebrogalan på Conventum den 28 februari 2019. Nomineringen är öppen till den 7 december och görs via Örebrogalans hemsida.