Restaurang- och hotellhögskolan

Årets stipendium ur Jonas Nordéns minnesfond

stpendiat Nicolette Kalaiy

Vid en ceremoni  på Connect Hotel City, Stockholm, tilldelades Nicolette Kalaiy årets stipendium på 15 000 SEK ur Jonas Nordéns Minnesfond. Nicolette tog sin fil kand. vid Örebro universitet, Restaurang- och Hotellhögskolan, Grythyttan i våras.

Styrelsens motivering: “Det här året har det varit ovanligt många sökande, flertalet både väl kvalificerade och med bra motiveringar. En ansökan avvek, var annorlunda och fångade oss omedelbart. Med en presentation och motivering där särskilt egenskaperna entusiasm, många intressen, målinriktning och personligt driv lyste igenom. Alla de egenskaper som tillsammans med intresset för människor krävs och nå framgång i ett krävande yrke.
Vi i styrelsen önskar lycka till och att stipendiet kan vara till nytta och hjälp i din framtida hotellkarriär.”

Mer information om Jonas Nordéns minnesfond