Restaurang- och hotellhögskolan

Bubbel & Babbel 2018

Mingel från rekryteringsmässan RHS

Årets Rekryteringsmässa inleddes med ett ”Bubbel och Babbel” kvällen innan själva mässan. Minglet är en nyhet för i år och hela Gastronomiska teatern var mer än fylld.

Minglet inleddes med en inspirationsföreläsning med Claes-Johan Larsson, journalist, programledare och producent på Sveriges Radio. På ett lustfyllt och insiktsgivande sätt talade han om kundservice och kundvård, om kommunikation och om betydelsen av rätt attityd.

Stipendieutdelning
Därefter delade Gösta Nordén ut stipendier ur Jonas Nordéns minnesfond. Årets stipendiat bland studenterna blev Hilda Kirkhoff medan lektor Tobias Nygren fick ta emot 2018 års forskarstipendium.

Till tonerna av Jussis trio minglade sedan gästerna runt,  medan studenterna bjöd på bubblade dryck och läckra tilltugg, som de själva hade själva komponerat. Det bjöds på:

• Hembakat rågknäcke med dillemulsion och rostat fläskströssel
  • Tunt hyvlad rättika med färskostkräm och gari (inlagd ingefära)
  • Potatischips med västerbottensostkräm toppad med löjrom och dill.

-    ”Fantastiskt gott!” säger en av gästerna innan hon minglar vidare i folkmängden.

Foto: Hans Lundholm