Restaurang- och hotellhögskolan

Grattis till examen – här samlas studenterna för att fira tillsammans

På bilden syns Rofand Batti, Ebba Bjuveus, John Sayegh, Shaza Sayegh, Carolina Wretman, Mostafa Alaaradji,  Christian Khoury och Kristian Kozman som har tagit examen från Läkarprogrammet.

På bilden syns Rofand Batti, Ebba Bjuveus, John Sayegh, Shaza Sayegh, Carolina Wretman, Mostafa Alaaradji, Christian Khoury och Kristian Kozman som har tagit examen från Läkarprogrammet.

Ceremonierna avlöser varandra när studenterna tar examen vid Örebro universitet i veckan. Här kan du se bilder och bildspel på några av alla de studenter som firandes.

1/4
Joakim Brunnberg, Jens Johansen, Lucas Karlén, Elin Norin Wikman, Tobias Sandberg och Alexander Dahlén.

Joakim Brunnberg, Jens Johansen, Lucas Karlén, Elin Norin Wikman, Tobias Sandberg och Alexander Dahlén tog examen från programmet Sport management.

Lovisa Kreutz, Rangeen Zakholly, Zaraha Hasimi och Linn Svorén.

Lovisa Kreutz, Rangeen Zakholly, Zaraha Hasimi och Linn Svorén tog examen från programmet Offentlig förvaltning och ledning.

Psykologstudenter i grupp.

Efter fem år på Psykologprogrammet fick det här gänget äntligen fira examen tillsammans.

Helene Löfberg, Rasmus Rundgren och Iida Murko.

Helene Löfberg, Rasmus Rundgren och Iida Murko tar examen från Tränarprogrammet och ser fram emot att börja jobba. Helene Löfberg arbetar som fystränare och på gym, Rasmus Rundgren är fystränare för HV71 och Iida Murko är vikarie på idrottsgymnasiet på Virginska skolan och spelar volleyboll på elitnivå.

1/3
David Ly Bayard, Wilhelmina Björling och Victoria Hardeborn Levine

David Ly Bayard, Wilhelmina Björling och Victoria Hardeborn Levine tar examen från programmet Kulinarisk kock och måltidskreatör vid Restaurang- och hotellhögskolan på Örebro universitet.

Sju studenter från programmet Språk, retorik och kommunikativt ledarskap.

Sebastian Karlsson, Lisa Lindén, Fredrika Herlitz, Natthawat Phaithong, Felix Fridholm, Lisa Bark och Tom Larsson tillhör första kullen som tar examen från programmet Språk, retorik och kommunikativt ledarskap.

Jessica Klingvall och David Lindström

Jessica Klingvall och David Lindström tar examen från programmet Sommelier och måltidskreatör vid Restaurang- och hotellhögskolan på Örebro universitet.

Jeanette Tabaro, Elissa Chahine  och Sarah Strömberg

Jeanette Tabaro, Elissa Chahine och Sarah Strömberg är nyutexaminerade biomedicinska analytiker och berättar att de flesta i klassen har fått jobb.

Ett helt gäng arbetsterapeuter framför en bukett rosor.

Nathalie Ringkvist, Anna Pettersson, Fredrik Hultman, Kikki Norin, Nils Lindén, Kristina Wigelius, Erika Johansson, Ylva Larsson och Hanna Henningsson är några av de studenter som idag tar examen från Arbetsterapeutprogrammet vid Örebro universitet.

Ett gäng studenter som tar examen.

På bilden syns Erik Roos, Tom Blomster, Marcus Wämmerfors, Linnea Hallman, Henrik Westberg, Magnus Svärd, David Nilsson, Jenny Eijdercrona, Henrik Karlsson, Stina Lahrin, Viktor Wikdahl och Anna Porsbjer som tar examen från Ämneslärarprogrammet, musik.

1/3
1/4
Teaterpedagogprogrammet på Musikhögskolan vid Örebro universitet.

Teaterpedagogprogrammet på Musikhögskolan vid Örebro universitet firade sin examen under torsdagen. "Vi har nog inte riktigt fattat att vi är här än. Vi har kämpat tillsammans, det har varit roligt, men också tufft emellanåt", säger Angeliqa Biro (trea från vänster).

Text och foto: Anna Lorentzon, Anna Asplund och Hans Lundholm