Restaurang- och hotellhögskolan

Rekryteringsmässan 2018

Rekryteringsmässan på RHS

Rekrytera någon av våra studenter innan någon annan gör det! På kalastorget och i biblioteket i Måltidens Hus knöts många kontakter inför framtiden.

För sjätte året i rad anordnades Rekryteringsmässan på Restaurang – och hotellhögskolan – en mötesplats för studenter och företag från besöksnäringsbranschen.

I år var hela trettiofyra företag på plats. Många studenter tog tillfället i akt att diskutera praktikplatser, intressanta ämnen för examensarbeten och möjligheter till framtida jobb.

Forskning i Måltidskunskap
Doktoranderna vid Restaurang- och hotellhögskolan passade på att synliggöra sin forskning genom posters.

Till lunch serverades en given klassiker i Tore Wretmans anda: Köttbullar med potatispuré, serverades med gräddsås, inlagd gurka och rårörda lingon.