Restaurang- och hotellhögskolan

Fia Westerberg

Fia Westerberg

Fia är en av Sveriges främsta utbildare och mest uppskattade föreläsare inom service- och ledarskapsområdet.

Servicekultur som det starkaste konkurrensmedlet

Fia Westerbergs erfarenhet har gjort henne till en av Sveriges främsta utbildare och mest uppskattade föreläsare inom service- och ledarskap. På meritlistan finns bl.a. uppstart av två flygbolag där service hade högsta fokus. 

2006-2011 var hon utbildnings- och utvecklingschef på SJ Service Academy.  2011 rekryterades hon in som rektor för Parks and Resorts Academy med ansvar för utvecklingen av 2 300 medarbetare. Idag är Fia anställd som Head of People and Culture inom Winn Hotel Group.

Fia föreläser om hur vi skapar en högpresterande och passionerad företagskultur. Hon menar att kunskapen om det vi gör och vårt sätt att samarbeta är det som gör ett företag ledande på marknaden idag. Verksamhetens framgång vilar i händerna på våra medarbetare. Det handlar om att levandegöra affärsstrategin och värdegrunden. Varje medarbetare måste förstå vad företaget står för och vilken känsla som ska förmedlas – både i det personliga mötet och digitalt. Det är våra vanor och beteenden vi ser på sista raden!