Restaurang- och hotellhögskolan

2017 års stipendiat - Jonas Nordéns minnesfond

utdelning av stipendium rekryteringsmässan 2017

Vid Rekryteringsmässan 2 mars 2017 tilldelades Olle Petersons ett stipendium från Jonas Nordéns minnesfond.

I den fullsatta Gastronomiska teatern i Måltidens Hus mottag Olle Petersons ett stipendie ur Jonas Nordéns minnesfond på 15000 kr. Olle Petersons går nu det tredje året på programmet Hotell och värdskap.

Juryns motivering:

"Vi har även i år haft många ansökningar att bedöma där flertalet är väl kvalificerade.  Av dessa fann vi att Olle Petersons ansökan och motivering var särskilt tilltalande mot bakgrunden och stipendiets målsättning. Vi hoppas att stipendiet kan bidra till att nå ditt mål, att läsa företagsekonomi vid Örebro universitet och ta en examen!

Vi i styrelsen tycker att ditt val att läsa vidare är klokt och önskar dig lycka till i din framtida hotellkarriär."

Läs mer om Jonas Nordéns minnesfond