Är du redan doktorand? Ansök till Forskarskolan Nära vård

Är du doktorand och har ett projekt inom nära vård är du välkommen att tillsammans med din handledare ansöka till Forskarskolan Nära vård.

Kontakt:

Mats Eriksson, projektledare
This is an email address

Varför ska jag söka?

Nära vård är en modell för stora delar av framtidens hälso- och sjukvård. Forskningen om nära vård är ett nytt och spännande fält. Genom att vara en del av Forskarskolan nära vård får du tillgång till intressanta presentationer och seminarier och inte minst bygger du ett nationellt och internationellt nätverk med seniora forskare och doktorandkollegor.

Vad får jag som deltagare i Forskarskolan Nära vård?

Som deltagare får du tillgång till alla kurser, internat (vi kan inte täcka kostnaden för boende och resor), seminarier och webbinarier som arrangeras inom Forskarskolan. När du är klar med din avhandling får du ett intyg att du har gått en forskarutbildning med inriktning mot nära vård.

Vem kan söka?

Du som är doktorand med ett projekt inom nära vård och som är i början av din forskarutbildning (har helst inte genomfört halvtidsseminarium ännu) kan i samråd med din handledare söka till Forskarskolan Nära vård.

Hur söker jag?

Du skickar din intresseanmälan till This is an email address senast 10 april 2024. Anmälan ska innehålla:

• Forskningsplan
  • Individuell studieplan
  • Motivering av relevans för nära vård och för att du vill vara med i forskarskolan
  • Intyg av din huvudhandledare att deltagande i Forskarskolan Nära vård är viktigt för din forskarutbildning