Handelshögskolan vid Örebro universitet

Stipendier från Örebro Enskilda Handelsförenings Stiftelse

Vi har i veckan haft nöjet att dela ut stipendier från Örebro Enskilda Handelsförenings stiftelse till studenter och lärare som utmärkt sig

Studentstipendiet delas ut till de studenter på Handelshögskolan som skrivit en uppsats av hög kvalitet baserad på ekonomisk och/eller teknisk forskning som företrädesvis har anknytning till eller kommit till nytta för företag eller organisationer i Örebro län. Stipendiet delas ut baserat på nomineringar från lärare. I år delades stipendierna ut av Handelshögskolans prefekt Fredrik Karlsson.

Diana Jumaili och Yasnia Deras Cruz tilldelas varsitt stipendium för sin uppsats i informatik om hur interaktiviteten kan ökas i lärplattformen Blackboard.

Diana Jumaili och Fredrik Karlsson
Yasnia Deras Cruz och Fredrik Karlsson

Natalia Ogorodnikova tilldelas stipendium för sin uppsats i statistik om bortfallsproblematik som belyser inferensen ur Bayesianskt perspektiv.

Mattias Holm tilldelas stipendium för sin uppsats i statistik kring bortfallsproblematik, med fokus på bortfallsmekanism och hur kännedom om denna kan förbättra estimationen.

Mattias Holm och Fredrik Karlsson

Lärarstipendiet delas ut till lärare och forskare för att främja sin egen forskning och/eller till lärare och forskare som genom sin egen lärargärning främjat andras ekonomiska eller tekniska forskning. Stipendiet delas ut baserat på nomineringar från studenter.

Pia Lindell, lektor i företagsekonomi, tilldelas stipendium för sin goda pedagogiska förmåga som uppmuntrar till fortsatt ambition att studera.

Kai Wistrand, lektor i informatik, tilldelas stipendium för sitt stora engagemang och förmåga att föreläsa på ett sätt som inspirerar och motiverar studenterna.

Kai Wistrand och Fredrik Karlsson