Handelshögskolan vid Örebro universitet

Vill du vara med och starta ett nytt företag?

Rekryteringsdag

Studenter sökes till att starta ett nytänkande och innovativt företag inom energibranschen

Studentkraft AB (Studentenergi) är ett samarbete mellan Örebro Universitet och fyra elbolag som vill skapa ett nytt sätt att testa nya affärsmodeller och erbjudanden i samarbete med studenter som driver företaget.

Här får du som student möjlighet att vara med på en spännande företagsresa från start och får stort inflytande på detta företagsäventyr! Dessutom får varje student en matchad mentor från ett av elbolagen och även stadig kontakt med styrelsen där flera högre chefer från elbolagen ingår. Som student får du en unik chans att få erfarenhet av att starta och driva företag med fokus på att utveckla nya produkter och tjänster. Samtidigt är detta en chans att bygga ditt professionella nätverk. För att få ihop ett bra team söker vi studenter med olika profiler, kompetenser och erfarenheter. Vi ser gärna sökanden från flera olika program på Örebro universitet. Verksamheten förväntas starta i januari och arbetet sker vid sidan om den normala utbildningen. En mindre ersättning per termin utgår.

De preliminära positioner vi söker är (dessa kan komma att modifieras):

• Vice VD – Du som gillar övergripande ansvar, driva projekt och arbeta i grupp.
  • Kreativ produktutvecklare – Du som är kreativ, gillar att tänka nytt och komma på nya och spännande lösningar.
  • Affärsansvarig – Du som ser potential i nya idéer och samtidigt kan se affären från ett företagsperspektiv.
  • Marknadsansvarig – Du som förstår människor och deras behov och gillar att kommunicera.

Rekryteringsdag tisdag 3 december kl 09.30-16.00

Tisdagen den 3 december med start kl 9.30 (slut ca 16:00) anordnas en rekryteringsdag med syfte att ge ett litet smakprov på vad det kan innebära att vara aktiv i Studentkraft AB och som ett första steg i rekryteringsprocessen.

Denna gång kommer Linde Energi att presentera ett case från deras verksamhet som handlar om att tänka nytt runt att skapa ett erbjudande till kund för en solcellspark som de bygger. Ni kommer få jobba under dagen med att lösa detta case i lag (det går bra att anmäla sig själv eller ett helt lag om 3–5 personer). Dagen avslutas med att varje lag får pitcha sin idé.

Är du en av dem vi söker? Vi ser gärna att ni i första hand deltar vid rekryteringsdagen för att vara med i rekryteringsprocessen.

Skicka din anmälan för rekryteringsdagen senast den 2 december till This is an email address

I andra hand tar vi även emot intresseanmälningar till Studentkraft AB (bifoga CV och personligt brev vid intresseanmälan). Skicka din intresseanmälan till
This is an email address.

KK-stiftelsen, Linde energi, Jämtkraft, Energi och miljö, NGEU