Förbered din kurs  - tips och instruktioner

Nedan hittar du länkar med svar och instruktioner på några av de frågor som brukar dyka upp när man börjar arbeta med sin kurs på Blackboard inför kommande termin. Har du ytterligare frågor är du välkommen att höra av dig till oss på IT-supporten, This is an email address.

• Kopiera kursmaterial
    • Kopiera kursmaterial från tidigare kurser. Du kan välja att kopiera allt innehåll från en kurs eller enstaka mappar eller lärmoduler.
  • Gör din kurs Privat
    • Begränsa studenternas åtkomst till kursen under tiden du förbereder den.
  • Visuellt uttryck
    • Fundera på kursens bilder och det visuella, bilder gör kurserna mer lättnavigerade och mer visuella?
  • Publicera Kalturainspelningar i din kurs
    • Se en film som visar hur du laddar upp dina inspelningar till Kaltura och sedan länkar till den från kursen.
  • Lägg till användare i kurs
    • Lägg till andra lärare (från din institution) i dina kurser. Vill du ge lärare från andra institutioner eller externa lärare åtkomst, kontakta din utbildningsadministratör
  • Stäng av funktionen Automatiska nollor
    • När studenter inte lämnar in en uppgift eller lämnar in för sent tilldelas de automatiskt resultatet 0 på uppgiften. Om man stänger av funktionen registreras inget resultat (0) automatiskt.
  • Anpassat Resultatschema
    • Resultatschemat omvandlar poäng till bokstavsbetyg. I kursen finns ett resultatschema (U-G-VG) som standard. Läs om hur du skapar egna  resultatcheman samt redigerar befintliga så de passar i din kurs.
  • Kontrollera tillgängligheten med Ally
    • Ta hjälp av Ally och se över tillgängligheten för ditt kursmaterial