Rynninge IK söker en engagerad och passionerad fotbollstränare

Rynninge IK söker en engagerad och passionerad fotbollstränare för laget F16 (Födda 2009/2008). Du kommer att ha möjlighet att forma nästa generation av fotbollsspelare och främja deras färdigheter och kärlek för spelet. Du kommer bli en del av Rynninge IK som är den självklara fotbollsföreningen på norr i Örebro som idag har 18st barn- och ungdomslag samt seniorverksamheten.
Du kommer att planera och genomföra träningar med fokus på att utveckla spelarnas teknik och fotbollsförståelse samt främja fair play och laganda, du kommer också att coacha under matcher.

Laget består idag av ca.20 spelare och laget planerar att tävla i F17 SM tillsammans med IFK Kumla samt ha ett lag i svår flickserie 16-18 alternativt Regional F16-15.

Organisationen består idag av två tränare som finns kvar i laget. Rollen blir inledningsvis assisterande tränare men med ambitionen om att den skall övergå till huvudtränaransvar då existerande tränare är föräldratränare.

Krav:

- Erfarenhet av fotbollsträning för barn och ungdomar.
- UEFA-tränarlicens eller motsvarande.
- Förmåga att skapa en inspirerande och trygg miljö.
- God kommunikationsförmåga.

Om du brinner för fotboll och vill vara en positiv inverkan på unga spelare, kontakta Christian Blomquist: This is an email address

Vi ser fram emot att ha dig med i vårt team!

Annonsuppgifter

Annonsör: Rynninge IK

Ansök senast:

Annonskategori: Extrajobb

Intresseområde: Idrott

Kontaktperson: Tommy Ohlsson (Verksamhetsutvecklare/Sportchef) This is an email address

Webbsida: https://www.laget.se/RynningeIK