Om Primula

Primula är Örebro universitets personaladministrativsystem. Systemet förvaltas av Personalavdelningen.

I Primula självservice kan medarbetare själva registrera arbetstid, semester- och ledighetsansökan, reseräkningar, utlägg, göra friskanmälan efter sjukfrånvaro, ändra adressuppgifter med mera via egenrapportering.

Där finns information om den egna anställningen, löne- och anställningshistorik, löneutbetalningar etc. Lönebesked i pappersformat skickas inte till månadsanställda eftersom dessa uppgifter kan hämtas i Primula.

Reseräkningar, utlägg, ansökningar om ersättning, semester och andra ledigheter som egenrapporteras via Primula går i ett flöde till chef för beslut. Samtidigt som beslutet fattas går ärendet till HR-Lön för kontroll innan det avslutas. I vissa fall går ärendet direkt till löneberäkning.

I Primula självservice finns hjälptext om hur medarbetare hanterar sin egenrapportering för olika ärenden. Önskas ytterligare support gällande egenrapportering eller vid problem med inloggning och rapportering av fel i systemet, vänligen This is an email address.

Logga in

Inloggning sker via Inforum. Ange användarnamn för ditt ORU-konto samt lösenord.

Via denna länk kommer du åt Primula självservice