Studentuppdrag: Vi söker studenter som Entrepreneurs in Residence

Örebro Universitet Enterprise AB

Det här är en unik möjlighet för dig som student på Örebro universitet att under vår/sommar få bli en nyckelperson och arbeta med idéer som grundar sig i forskning från Örebro universitet med potential att bli startup-bolag. Ta chansen och ansök till ett spännande uppdrag, där du får vara med och bana väg och ta dessa innovativa forskningsprojekt mot kommersialisering.

Om uppdraget:

Entrepreneurs in Resistence (EIR) är utformat för att främja entreprenörskap bland studenterna vid Örebro universitet. Årets tema är "Tillämpningar av AI för samhällsnytta". I detta uppdrag kommer studenter i team om två att kopplas till några av de AI-projekt som utvecklats av forskare vid AASS på Örebro universitet i samarbete med AI Impact Lab. Uppdraget kommer att utföras mellan 27 maj och den 30 augusti 2024. Varje student kommer att spendera totalt 3 veckor (120h) på projektuppgifterna.

Din uppgift blir att tillsammans med din kollega i paret identifiera potentiella marknader, testa hypoteser, verifiera affärsidéer och utveckla möjliga affärsmodeller – det vill säga de första stegen på en bolagsresa. Detta gör ni bland annat genom:

• Marknadsverifiering
  • Kartläggning av värdekedjan
  • Nätverkande
  • Intervjuer med intressanta aktörer
  • Validering av potentiella affärsplaner
  • Utveckling av arbetsprocesser och mycket mer.

Under din första vecka kommer du genomföra Inkuberas Prepare program, som kommer förbereda dig för uppdraget men också ge dig viktiga verktyg för din personliga utveckling som entreprenör. En dedikerad innovationsrådgivare kommer att finnas tillgänglig som stöd under hela uppdraget.

Din bakgrund:

Vi söker studenter vid Örebro universitet med olika studieinriktningar och kompetenser. Vi tror att du som söker är lyhörd och pålitlig med hög social kompetens. Du trivs med att arbeta i ett tätt samarbete med en till individ. Du har ett analytiskt tankesätt, arbetar strukturerat och är mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Vidare är du troligtvis en person som drivs av utmaningar och du är inte rädd för att ge det lilla extra för att nå dina mål. Under programmet kommer du sätta dig in i nya innovationer och tekniker, vilket gör att vi värdesätter nyfikenhet och problemlösningsförmåga hos kandidaterna. För att passa och trivas i programmet tror vi att du har ett brinnande intresse för affärsutveckling och innovationer eller motiveras av att skapa nytta och värde såväl för kunden som för samhället i stort. Vi ser gärna att du kan uttrycka dig obehindrat på engelska i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan

Det finns två sätt att ansöka.

Alternativ 1: Ansök på denna platsannons. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och varför du skulle vilja arbeta med detta projekt. Urval pågår, så skicka in din ansökan idag, men senast den 13 maj 2024.

Alternativ 2: Bli en vinnare av AI-hackathon som äger rum mellan den 3:e och 6:e maj 2024.

Ansökningsprocess för AI-Hackathon: Skicka ett e-postmeddelande till This is an email address med din utbildningsbakgrund och varför du vill delta i detta AI-hackathon event (upp till 500 ord). Ansök senast den 1 maj 2024.

Om du har frågor om uppdraget eller AI-hackathon, kontakta This is an email address eller följ länken AI Innovation Hackathon Event - Kalendarium - Örebro universitet (oru.se)

Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta This is an email address

Annonsuppgifter

Annonsör: Studentuppdrag