”Lärarna bryr sig verkligen om oss studenter”

Elin tittar in i kameran och ler.

Elin Lager valde Örebro universitet för att hon ville bo i en riktig studentstad - och för att det är lagom nära hem till Stockholm. Jag tycker om känslan av ett riktigt studentliv, säger hon.

Hur trivs du på Örebro universitet?

– Jag trivs jättebra, både med staden och med utbildningen. Allt är nära – både campus, kompisar, stan och naturen. Du cyklar överallt på tio minuter. Samtidigt är det lätt att ta tåget hem till Stockholm över helgen eller för en dag.

Berätta om din utbildning!

– Jag läser på Civilekonomprogrammet och tycker att det är hög nivå på både utbildningen och lärarna. De bryr sig verkligen om oss studenter och gör det här lilla extra, inte minst för att hjälpa oss att få in en fot i arbetslivet. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Vad är det bästa med studentlivet?

– Att allt finns samlat på ett campus, vilket gör att livet blir enkelt och att det är lätt att lära känna folk. Vi pluggar tillsammans, går till gymmet och hittar på saker på kvällarna. Jag blev faktiskt lite chockad över att det finns så mycket shopping, nöjesliv och padelhallar i Örebro.