Företagsekonomi, Industriell marknadsföring, kandidatkurs, 7,5 hp

En allt större del av marknadsföringen handlar om utbyten mellan företag. Industriell marknadsföring belyser just detta. Kursen behandlar central forskning och aktuella praktiska frågeställningar inom fältet. Perspektiv som behandlas är marknadskanaler, relationer och industriella nätverk, samt industriella tjänster och tjänstefiering. I ett projekt övas du på teoritillämpning och att diagnostisera och föreslå lösningar på företagsrelaterade problem. Kursens kunskaper är viktiga inte bara för dig som framtida marknadsförare utan för alla som tänkt sig en framtid i ledande positioner. Kursen utgör också en viktig förberedelse för uppsatsarbeten inom utbildningen.
Övrigt:Viss undervisning kan komma att hållas på engelska.

Fördjupning

Grundnivå, har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav (G1F)

Institution

Handelshögskolan vid Örebro universitet

Kursen ges vid följande tillfällen

Förkunskapskrav: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 15 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng.

Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC)

Kursplan

Anmälningskod: ORU-V2309

Förkunskapskrav: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 15 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng.

Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC)

Kursplan

Anmälningskod: ORU-H2610

Anmäl dig nu

Förkunskapskrav: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 15 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng.

Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC)

Kursplan

Anmälningskod: ORU-V2609