Visuell kommunikation, 7,5 hp
I kursen utforskas visuell kommunikation med hjälp av metoder som kallas "multimodala" eftersom de tillåter oss att analysera och förstå hur flera olika visuella funktioner och former kommunicerar. Vi analyserar en rad olika medieformer så som webbsidor, tablet-design, livsmedelsförpackningar, branding, politisk kommunikation, etc. Vi kommer att undersöka hur kommunikativa element utgör resurser för att kommunicera specifika idéer, attityder och värderingar gentemot kundsegment och målgrupper. Under varje föreläsning inhämtar studenterna kunskaper om en uppsättning analysverktyg och förväntas leta upp och analysera sina egna exempel i seminarier.
Fördjupning
Grundnivå, kursens fördjupning för generell examen kan inte klassificeras (GXX)
Institution
Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
Kursen ges vid följande tillfällen
-
Förkunskapskrav: Grundläggande behörighet.
Urval: Betyg/högskoleprov/akademiska poäng
Anmälningskod: ORU-V1020
Anmäl dig nu -
Förkunskapskrav: Grundläggande behörighet.
Urval: Betyg/högskoleprov/akademiska poäng
Anmälningskod: ORU-V1324