This page in English

Institutionen för medicinska vetenskaper

Anmälan om halvtidsseminarium inom medicinsk vetenskap

Halvtidsseminarium är ett obligatoriskt moment inom utbildning på forskarnivå. Halvtidsseminariet bör ske senast efter halva utbildningstiden, det vill säga två år vid heltidsstudier, eller tidigare, om två delarbeten har accepterats för publicering i referee-granskad tidskrift. Seminariet planeras av huvudhandledaren i samråd med doktorand, biträdande handledare och inriktningsansvarig.

Observera att Örebro universitets Powerpointmallar och logotyper bör användas för din presentation vid halvtidsseminariet, du hittar dem här (kräver ORU-inlogg).

Anmälan om halvtidsseminarium inom medicinsk vetenskap

Keep session alive

Doktorand

Seminariet

Ordförande vid seminariet

Sakkunniga

Handlingar att bifoga

Tips!  Samla alla filer som skall bifogas i en och samma mapp på din dator så att du enkelt kan markera alla filer som skall laddas upp här.

För att ladda upp flera filer i ett och samma fält (exempelvis Artiklar och manuskript  behöver det göras genom att markera samtliga filer som ska laddas upp på samma gång. Går inte att ladda upp en och en.

Finns någon övrig vetenskaplig produktion som ska ingå i avhandlingsarbetet, exempelvis konferensabstract eller dylikt?

Kopior av etiska ansökningar och tillstånd (exkl bilagor till ansökningar)
Om etikansökan är skriven på annat språk än svenska, norska, danska eller engelska så ska dokumentet översättas av auktoriserad översättare.

Om avhandlingsarbetet inte har några etikunderlag måste ni redogöra för anledningen till detta och ladda upp redogörelsen här.

Etisk prövning

Samtliga underlag för etik (ansökningar, beslut, tilläggsansökningar och beslut om dessa osv) som är relevanta för avhandlingsarbetet och de ingående delarbetena mejlas till This is an email address.

Behandling av personuppgifter

När din anmälan är inskickad kommer Örebro universitet att behandla dina personuppgifter, med syftet att administrera din anmälan. Uppgifterna kommer att behandlas fram tills dess att administrationen av aktuell aktivitet är avslutad.

Mer information om hur Örebro universitet hanterar personuppgifter finns på sidan Behandling av personuppgifter vid Örebro universitet.