Pedagogisk utveckling och forskning vid Fakulteten för medicin och hälsa
I syfte att skapa och bibehålla hög kvalitet och attraktivitet i utbildningarna arbetar fakulteten med högskolepedagogisk utveckling. För att ligga i framkant behövs pedagogisk medvetenhet hos beslutsfattare och lärare. Det arbetet innefattar forskningsbaserad pedagogisk kunskap och beprövad erfarenhet att bedriva professionsutbildning. Lärares reflektion och omdöme kring hur kunskapsbasen tillämpas i kursdesign och läraktiviteter är centralt.
En högskolepedagogisk kommitté har etablerats på fakulteten. Den ska utveckla akademiskt lärarskap genom kollegiala forum för diskussion av aktuell pedagogisk forskning och erfarenhetsutbyte. Kommittén stödjer också utvecklingsprojekt och pedagogisk forskning vid fakulteten. Ledamöterna består av två lärare från varje institution samt studentrepresentant och leds av vicedekan för högskolepedagogisk utveckling.

Interprofessionellt lärande

Simuleringsbaserat lärande
