Att förstå och kunna tillämpa sensoriska metoder

Sensorik.

Restaurang- och hotellhögskolan vid Örebro universitet erbjuder i samarbete med Sweden Food Arena en uppdragsutbildning inom sensorik, "Att förstå och kunna tillämpa sensoriska metoder".

Kursen ger en introduktion till hur våra sinnen (syn, hörsel, doft, smak och känsel) fungerar och hur samspelet mellan sinnena kan användas för att förstå multisensoriska upplevelser.

Kursen ger kunskap om metoder för sensorisk bedömning, såväl traditionella som nya metoder. I kursen diskuteras försöksdesign, genomförande av bedömning, bearbetning av resultat och vilken typ av information olika metoder ger.

Utbildningen genomförs med start vecka 33 och avslut vecka 38. Kursen genomförs med förinspelade föreläsningar, digitala seminarier, självstudier och en tvådagars fysisk träff.

Följande datum är inplanerade för digitala seminarier:

• 18 augusti.
  • 25 augusti.
  • 1 september.
  • 6 september.

Följande datum är inplanerade för fysiskt möte på Restaurang- och hotellhögskolan i Grythyttan:

• 21-22 september.

Delar av undervisningen kan komma att ges på engelska.

Utbildningen genomförs med som minst 17 och som mest 30 deltagare.

Deltagarna bekostar resor och eventuell kurslitteratur, samt använder egen teknisk utrustning anpassad för digitalt genomförande av kursen.

Deltagare erhåller kursbevis.

Kostnad per deltagare: 10 000 SEK exkl moms.

Anmälan är stängd.

Kursansvarig