Institutionen för hälsovetenskaper

Forskningens och utvecklingens dag 12 april

Lila blommor framför tegelbyggnad

Foto: Mats Eriksson

Välkommen till en dag av spännande föreläsare, forskning och utveckling från universitetet och regionen.

Keynote speakers

Inledningstalare
Lars Lundgren, hälso- och sjukvårdsdirektör, Region Örebro län
Johan Schnürer, rektor Örebro universitet

Från forskning till patientnytta
Ylva Nilsagård, utvecklingschef, Region Örebro län

Göra det mesta för de flesta? Om katastrofer, behov och hjälpinsatser
Karin Hugelius, lektor, Institutionen för hälsovetenskaper, Örebro universitet

Vi har fått äran att ta emot en representant från Riksorganisationen GAPF – Glöm aldrig Pela och Fadime som ska föreläsa och fördjupa oss i ämnet! Riksorganisationen GAPF är en sekulär och ideell förening som arbetar mot hedersvåld. De vänder sig till både män och kvinnor som på ett eller annat sätt är utsatta för eller berörda av hedersrelaterat våld. Föreningen grundades år 2001 av Sara Mohammad. Idag är GAPF ett väletablerat och efterfrågat kunskapscenter vad gäller hedersrelaterat våld och förtryck mot ungdomars och kvinnors rättigheter i hela Sverige.

Program

Program för dagen samt webbanmälan för deltagande (senast 19 mars) finns på hemsidan www.regionorebrolan.se/foudag.

Plats: Wilandersalen, Universitetssjukhuset Örebro
Konferensen är kostnadsfri. Vi bjuder på fika och lunch.