This page in English

Institutionen för hälsovetenskaper

Internationaliseringsmedel 2023

Institutionen för hälsovetenskaper gratulerar fyra framgångsrika sökande i utlysningen av Internationaliseringsmedel 2023.

Daniel Alsarve, “Managing a sports organisation with ethical responsibilities” i samarbete med Jyväskylä universitet (Finland).

Samuel Edelbring, “Research visit to Queen Margaret University”, för att undersöka möjliga forskningssamarbeten med Queen Margaret University Edinburgh (Skottland).

Mikael Ivarsson, “Fabrication and functional evaluation of novel chitosan-based scaffolds for cartilage repair” i samarbete med Vinca Institute, University of Belgrad (Serbien), och AO Research Institute, Davos (Schweiz).

Elina Mäki-Torkko, “Workshop on congenital and acquired deafblindness - from childhood to working age”, en internationell workshop med forskare från Danmark, Sverige och Nederländerna.

Flygplan över världskarta