This page in English

Louise Sund

Tjänstetitel: Forskare Organisation: Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

E-post:

Telefon: 019 303000 (växel)

Rum: -

Louise Sund

Forskningsämne

Forskningsmiljöer

Om Louise Sund

Information finns på den engelska sidan.

Publikationer

Artiklar i tidskrifter |  Doktorsavhandlingar, sammanläggningar |  Kapitel i böcker, del av antologier |  Konferensbidrag |  Manuskript | 

Artiklar i tidskrifter

Sund, L. & Pashby, K. (2020). Delinking global issues in northern Europe classrooms. The Journal of Environmental Education, 51 (2), 156-170.
Sund, L. & Öhman, J. (2014). Swedish teachers’ ethical reflections on a study visit to Central America. Journal of Moral Education, 43 (3), 316-331.

Doktorsavhandlingar, sammanläggningar

Sund, L. (2014). Om global etik i miljö- och hållbarhetsutbildningens policy och praktik. (Doctoral dissertation). (Sammanläggning) Örebro: Örebro university.

Kapitel i böcker, del av antologier

Pashby, K. & Sund, L. (2020). Critical GCE in the era of SDG 4.7.: Discussing HEADSUP with secondary teachers in England, Finland, and Sweden. I: Douglas Bourn, Bloomsbury Handbook for Global Education and Learning (ss. 314-326). . Bloomsbury Academic.
Pashby, K. & Sund, L. (2019). Bridging 4.7 with Secondary Teachers: Engaging critical scholarship in Education for Sustainable Development and Global Citizenship. I: Bamber, Philip, Teacher Education for Sustainable Development and Global Citizenship: Critical Perspectives on Values, Curriculum and Assessment (ss. 99-112). . Routledge.
Sund, L. & Pashby, K. (2019). Taking-up ethical global issues in the classroom. I: Poeck, K. van; Östman, L. and Öhman, J., Sustainable Development Teaching: Ethical and political challenges (ss. 204-212). . Routledge.

Konferensbidrag

Sund, L. & Öhman, J. (2013). Teachers’ ethical reflections on a North–South study visit. Konferensbidrag vid ECER i Istanbul, Turkiet, 10–13 september, 2013.
Sund, L. & Öhman, J. (2012). Poststructural criticism of cosmopolitanism: implications for education for sustainable development. Konferensbidrag vid American Educational Research Association (AERA).

Manuskript