Lärarutbildning vid Örebro universitet

ÖLS - Örebro lärarstudenter

Loggan för Örebro lärarstudenter - ser ut som en blomma

Ordförande Emma Hofström berättar om höstterminens fokus på att öka studentmedverkan inom lärarutbildningen och ett nytt projekt för att nå ut med information om det framtida läraryrket i sociala medier.

Fokus på ökad studentmedverkan och nya intervjuer med lärare

Universitetet har äntligen öppnat upp igen och vi lärarstudenter har börjat komma tillbaka. Eftersom vi börjar vara på plats mer och mer, har fokus den här hösten varit att få fler studenter att delta, tycka och tänka om lärarutbildningen. Vi vill ta reda på vad som kan göras bättre och vad som redan är bra inom utbildningen. Det här ska vi fortsätta att prioritera under vårterminen också.

Vi vet nog alla vid det här laget att det är svårt att efter en lång tid på distans komma igång igen med motivationen. Därför har våra aktiviteter denna höst inkluderats av begreppet “nå ut”. Vi har bland annat påbörjat ett nytt projekt för att nå ut till studenter med information om hur läraryrket kan se ut efter examen. Detta har vi gjort med hjälp av intervjuer med lärare som vi publicerar då och då i våra sociala kanaler.

Studentröster hörs mer via sociala medier

Denna höst har vi också prioriterat att försöka få lärarstudenternas röster hörda ännu mer. Detta utvecklar vi i våra sociala kanaler där vi frågar studenterna inför programråden om vad de tycker borde utvecklas och vad som redan är bra inom lärarutbildningen. Det är våra representanter Vanessa Söderström och Lovisa Lidfors som samlar in studenternas tankar och synliggör dem i våra sociala medier.

Läs mer om Örebro lärarstudenter på Facebook

Följ Örebro lärarstudenter på Instagram

God jul och gott nytt år!

Vårt arbete med att skapa den bästa lärarutbildningen för alla lärarstudenter fortsätter framöver och vi ser fram emot en ny termin och nya möjligheter i vår.

Vi önskar alla en fin ledighet över jul och nyår, så laddar vi batterierna till 2022!

/Emma Hofström, ordförande Örebro lärarstudenter

Emma Hofström 110 närbild.jpg