Lärarutbildning vid Örebro universitet

ÖLS - Örebro lärarstudenter

Loggan för Örebro lärarstudenter - ser ut som en blomma

Vi är Örebro lärarstudenter (ÖLS) och vi arbetar för att ge alla lärarstudenter guldkant på sin utbildning! ÖLS arbetar med studiesociala frågor för alla som läser till lärare och förskollärare här på Örebro universitet. I ÖLS får alla lärarstudenter vara med, oavsett vilken kårsektion de i övrigt tillhör.

Vårt uppdrag är att:

1. Skapa kårsektionsöverskridande samarbeten, diskussioner och engagemang kring lärarutbildningen;
  2. Fungera som en samordnande plattform för studentrepresentanter att diskutera möteshandlingar och aktuella frågor kopplade till lärarutbildningen;
  3. Skapa lärorika och utvecklande studiesociala evenemang kring lärarutbildningen.

För mer information, följ ÖLS på sociala medier (Facebook och Instagram) och få uppdateringar om alla evenemang vi anordnar för Örebro universitets lärarstudenter.

Är du lärarstudent som vill engagera dig och få meriterande erfarenheter inför yrkeslivet, eller är du bara allmänt intresserad?

Hör av dig till oss! Vår e-postadress är: This is an email address

Ida-Lie Heljeberg//Ida-Lie Heljeberg,
vice ordförande Örebro lärarstudenter