Lärarutbildning vid Örebro universitet

ÖLS - Örebro lärarstudenter

Loggan för Örebro lärarstudenter - ser ut som en blomma

Ordförande Emma Hofström berättar om rekrytering av ny styrelse, förberedelser inför examen och fortsatt utvecklingsarbete inom ÖLS.

Campusundervisning och rekrytering av ny styrelse

Sedan förra nyhetsbrevet har vi gått in i en ny termin och restriktionerna har släppt. Detta har kanske medfört ett nytt sätt att studera på för många lärarstudenter. Samtidigt går vi stegvis tillbaka till en undervisning på campus men ännu inte fullt ut.

Just nu pågår ett arbete inom ÖLS med att förbereda inför rekryteringen av en ny styrelse. Du som är intresserad av att göra lärarutbildningen ännu bättre och därför vill gå med i styrelsen får gärna höra av dig till oss via våra sociala medier.

Projektgrupp förbereder inför examen

Våren innebär också att det snart stundar en examen. Därför försöker vi nu planera in roliga aktiviteter under avslutningen på terminen. Vi planerar också för en examenssittning och i det arbetet behöver vi en projektgrupp som vill styra ihop detta. Du som vill vara med i projektgruppen får gärna kontakta oss via våra sociala medier.

Det krävs engagemang från alla lärarstudenter, vare sig det handlar om aktiviteter, förbättring av utbildning, planering av examensdagen eller andra händelser. Vi vill därför uppmana alla lärarstudenter att bidra med idéer, åsikter och önskemål.

Intervjuer med verksamma lärare fortsätter

Slutligen är vi i full gång med att fortsätta sprida intervjuer från verksamma lärare i våra sociala medier. Samtalen med dessa personer är ett uppskattat inslag hos våra lärarstudenter och ett sätt att utveckla lärarutbildningen.

Kontakta oss

Du som vill ansöka om en styrelseplats i ÖLS eller vill vara med i projektgruppen inför examen, hör av dig till oss via våra sociala medier.

Läs mer om Örebro lärarstudenter på Facebook

Följ Örebro lärarstudenter på Instagram