Lärarutbildning vid Örebro universitet

ÖLS - Örebro lärarstudenter

Loggan för Örebro lärarstudenter - ser ut som en blomma

Ordförande Thyra Kylesten ger sin bild av en terminsstart med ny styrelse, möten med nya studenter i Lärarrummet och studentrepresentation i programråden.

Terminen har dragit igång med full fart, och likaså har vårt arbete i Örebro lärarstudenter gjort. Vi har en ny styrelse som har mycket intressanta och roliga tankar och idéer, vilket kommer leda till att mycket kan hända under detta läsår. Därför bör ni hålla utkik efter vad som komma skall på våra sociala medier, se länkar nedan.

Vi i styrelsen arbetar just nu för fullt med en terminsplan inför hösten. Vi håller på att skapa en plan som ska följa Folkhälsomyndighetens samt Örebro Studentkårs restriktioner, samtidigt som vi vill skapa ett mervärde för alla lärarstudenter på universitetet. Jag kan lova er att vi gör vårt yttersta för att åstadkomma detta.

I början av september månad stod vi i ÖLS tillsammans med andra viktiga personer för lärarutbildningen i det nya Lärarrummet och introducerade och välkomnade alla nya lärarstudenter. Det var trevligt att träffa er alla, nya som gamla studenter, och vi hoppas att få se er snart igen.

Framöver planerar vi i ÖLS att som en samordnande plattform bemanna Lärarrummet under vissa dagar i veckan, för att ni ska kunna komma och ställa frågor eller bara hänga med oss i styrelsen. Vi fortsätter även arbetet med att bidra till starkare studentrepresentation till programråden, vilket vi nu har kommit igång med under hösten.

Thyra Kylesten

//Thyra Kylesten, ordförande Örebro lärarstudenter

För mer information, följ ÖLS på sociala medier (Facebook och Instagram).