Lärarutbildning vid Örebro universitet

RUC - Regionalt utvecklingscentrum

Ett handslag mellan två händer

Urban Haglind, verksamhetsutvecklare för RUC, informerar om universitetets fortsatta satsning på regionens skolledare genom en ny omgång av Att leda forskningsbaserad skolutveckling.

Att leda forskningsbaserad skolutveckling – regionalt kollegialt lärande för rektorer

Nu är det dags för regionens rektorer och biträdande rektorer i förskola och skola att söka till en ny omgång av Att leda forskningsbaserad skolutveckling med start 2022. Örebro universitet satsar genom RUC på regionens skolledare genom att skapa långsiktigt hållbara strukturer för erfarenhetsutbyte och kunskapsfördjupning.

Syftet är att utveckla deltagarnas förståelse och praktik av pedagogiskt ledarskap och av att leda forskningsbaserad skolutveckling. Målet är att stärka den egna förmågan att utforska sin organisation och att leda och organisera utvecklingsarbete. Syftet på längre sikt är att stärka förutsättningarna för kollegialt lärande och samarbete mellan rektorer i Örebro län.

Läs mer om Att leda forskningsbaserad skolutveckling

/Urban Haglind, verksamhetsutvecklare för RUC - Regionalt utvecklingscentrum