This page in English

Publicera med avgiften betald av Örebro universitet

Universitetsbiblioteket har flera förlagsavtal där publicerings- och prenumerationskostnader kombineras. Det innebär att du som författare inte behöver stå för publiceringsavgiften.

Biblioteket erbjuder också rabatterade publiceringsavgifter hos ett antal förlag, och bistår med rådgivning i publiceringsrelaterade frågor. Det finns också möjlighet att ansöka om ekonomiskt stöd för publicering med öppen tillgång via en tillfällig fond

Kungliga biblioteket har i uppdrag att främja och samordna arbetet för öppen tillgång till vetenskapliga publikationer. Du kan läsa mer om det arbetet på Kungliga bibliotekets webbplats.

symbol med en handskakning

Avtal med förbetalda eller rabatterade författaravgifter

I flera av universitetsbibliotekets förlagsavtal ingår finansiering av öppet tillgänglig publicering helt eller delvis.

orange bakgrund med en penga-symbol

Ekonomiskt stöd för publicering med öppen tillgång

Om du publicerar din artikel med öppen tillgång kan du ha möjlighet att få författaravgiften betald via biblioteket.