This page in English

Institutionen för hälsovetenskaper

Örebro bäst i Sverige på citeringar

När Times Higher Education publicerar sin ranking 2023 finns nu statistik per ämne. I ämnet Clinical and Health ligger Örebro universitet bäst i Sverige när det gäller citeringar, följt av Göteborgs universitet, Karolinska Institutet, Umeå universitet, Lund universitet, Uppsala universitet, Jönköping University och Linköpings universitet i den ordningen. Vi har klättrat från föregående år där Göteborgs universitet låg före oss. I uträkningen tas hänsyn till lärosätenas storlek.

När det gäller den totala rankingen inom ämnet Clinical and Health finns Örebro universitet i intervallet 301-400 i världen, i samma intervall som Umeå universitet och bättre än Linköpings universitet och Jönköping University. Totalt för alla ämnen finns vi i intervallet 401-500 och gällande citeringar är vi på tredje plats, efter Karolinska Institutet och Göteborgs universitet.

Läs mer här!