Om Primula
Primula är Örebro universitets personaladministrativsystem. Systemet förvaltas av Personalavdelningen.
I Primula självservice kan medarbetare själva registrera arbetstid, semester- och ledighetsansökan, reseräkningar, utlägg, göra friskanmälan efter sjukfrånvaro, ändra adressuppgifter med mera via egenrapportering.
Där finns information om den egna anställningen, löne- och anställningshistorik, löneutbetalningar etc. Lönebesked i pappersformat skickas inte till månadsanställda eftersom dessa uppgifter kan hämtas i Primula.
Reseräkningar, utlägg, ansökningar om ersättning, semester och andra ledigheter som egenrapporteras via Primula går i ett flöde till chef för beslut. Samtidigt som beslutet fattas går ärendet till HR-Lön för kontroll innan det avslutas. I vissa fall går ärendet direkt till löneberäkning.
I Primula självservice finns hjälptext om hur medarbetare hanterar sin egenrapportering för olika ärenden. Önskas ytterligare support gällande egenrapportering eller vid problem med inloggning och rapportering av fel i systemet, vänligen kontakta lonesupport@oru.se.
Logga in
Inloggning sker via Inforum. Ange användarnamn för ditt ORU-konto samt lösenord.