Lärarutbildning vid Örebro universitet

Lärarutbildningen

Två studenter sitter vid Krakafontänen

Johanna Berg, Enhetschef vid lärarutbildningens kansli informerar om start av den nionde omgången av Snabbspår för lärare och riktar ett stort tack till alla samarbetspartners kring den verksamhetsförlagda utbildningen (VFU) som möjliggör lärarstudenternas fortsatta studier under den rådande pandemin.

Lärarutbildningens kansli

Pandemin ställer fortsatt höga krav på oss som lärosäte att hitta lösningar för lärarstudenternas verksamhetsförlagda utbildning (VFU). I det arbetet är våra samarbetspartners, alla de skolor och förskolor som tar emot studenterna, helt ovärderliga. Vi vill därför börja med att rikta ett varmt och innerligt tack för det stora engagemang som finns för att möjliggöra studenternas fortsatta studier. Utan det goda samarbetet i regionen – ingen lärarutbildning.

I veckan som gått startade den nionde omgången av Snabbspår för lärare. Snabbspåret är en satsning på att underlätta för nyanlända med erfarenheter av läraryrket att nå en svensk lärarlegitimation. Läs mer om snabbspår för lärare på denna länk.

Johanna Berg

//Johanna Berg,