Lärarutbildning vid Örebro universitet

RUC - Regionalt utvecklingscentrum

Ett handslag mellan två händer

Information om höstens didaktiska nätverksträffar och en nyhet om uppdragsutbildning för förskolepersonal. Om detta skriver Urban Haglind, verksamhetsutvecklare för RUC, i detta nyhetsbrev.

Universitetets didaktiska nätverk

Välkommen att anmäla dig till höstens didaktiska nätverksträffar. Några kommer att genomföras digitalt och några kommer att genomföras på campus med utgångspunkt i Folkhälsomyndighetens rekommendationer och universitetsledningens riktlinjer.

Nya tider, ökade krav och förändrade villkor i förskolan

Örebro universitet Holding AB genomför, tillsammans med RUC - Regionalt utvecklingscentrum, för andra året i rad en uppdragsutbildning för förskolepersonal som inte är utbildade förskollärare. 14 deltagare från Örebro län deltar vid 9 heldagsträffar under läsåret 2020/2021.

Urban Haglind

//Urban Haglind, Verksamhetsutvecklare RUC - Regionalt utvecklingscentrum