Vad händer när jag lämnat in mitt material?

1. Repro gör en översiktlig genomgång av dina filer för att se om något ser ut att behöva korrigeras/kompletteras. Om så är fallet får du besked om det inom ett par dagar.
  2. Repro sätter ihop den avslutande serieförteckningen med den så kallade A-mallen som underlag.
  3. När du gjort eventuella kompletteringar/skickat korrigerade monterar repro dina filer. Rör det sig om en sammanläggningsavhandling utför repro också storleksanpassning och montering av ingående delarbeten samt infogar försättsblad och numrerade flikar (så kallade tumgrepp) för att göra det lättare att orientera sig i avhandlingen.
  4. Repro gör bokomslag och monterar abstract från inlagan på baksidan av spikbladet.
  5. Om avhandlingen innehåller bilder som ska tryckas i färg separeras dessa sidor från de sidor som ska tryckas i svartvitt. Det är därför mycket viktigt att du tydligt angett vilka sidor som är aktuella för färgtryck. Bäst är om du använder formuläret Beställningsinformation till detta.
  6. Inom några dagar får du tillbaka ett pdf-korrektur på hela avhandlingen. Vill du ha ett papperskorrektur måste du begära detta särskilt. Observera att du får vara beredd på att detta tar längre tid, vilket innebär motsvarande minskning av kontrolltiden, punkt 7.
  7. Du kontrollerar nu att avhandlingen ser ut som den ska. Normalt har du mellan 3−5 arbetsdagar till detta, förutsatt att tidsplanen följts.
  8. Om inga ändringar behöver göras godkänner du korrekturet. Annars skickar du korrigerade filer direkt till tryckeriet. Inom ett par dagar får du ett nytt korrektur för godkännande.
  9. Avhandlingen trycks och binds inom tio arbetsdagar från det att du lämnat ditt godkännande.
  10. 120 exemplar av avhandlingen samt 2 så kallade opponentexemplar och eventuell extraupplaga som du beställt skickas till forskningsadministratören vid berörd institution om inget annat avtalats. Kontakta din forskningsadministratör för information/diskussion om hur dessa exemplar ska fördelas och distribueras.
  11. 30 exemplar behålls av repro vid Örebro universitet som distribuerar exemplaren enligt särskild utskickslista samt på begäran skickar ut recensionsexemplar.
  12. Den elektroniska spikningen görs av enheten för e-publicering med disputationsbeslutet som underlag så fort detta finns tillgängligt. Doktoranden meddelas och får länken till 'spikbladet' via e-post. Mer information om hur detta går till finns på Universitetsbibliotekets hemsida.
  13. Senast tre terminsveckor innan disputationsdatum spikar doktoranden avhandlingen ”fysiskt” i de fall detta är aktuellt.
  14. Disputation.