Institutionen för hälsovetenskaper

Forskningstugg – ny seminarieserie

Våren 2024 ges seminarieserien Forskningstugg, då intresserade träffas online under lunchtid, för att fördjupa sig i forskningsperspektiv på studenters lärande och undervisning inom hälsoprofessionerna.

Forskargruppen Research based education in the health professions och Kommittén för högskolepedagogisk utveckling vid MH (HPK) etablerar, i samverkan med Malmö universitet och Umeå universitet, en seminarieserie kring högskolepedagogisk forskning inom hälsoprofessionerna. Syftet är att främja pedagogisk forskningsanknytning för hög kvalitet i utbildningarna.

Seminarierna riktar sig till lärare inom hälsoprofessionerna som vill fördjupa sig i och kanske bidra till forskningsfältet kring studenters lärande och undervisning inom hälsoprofessioner.

Inledningsvis utgår seminarierna från kapitel i boken Researching medical education. Datum för seminarierna är 15/2, 11/3, 19/4 och 5/6. Anmälan och kapitelanvisningar finner du i kalendariet.

Initiativtagare till seminarierna är professor Elisabeth Carlson, docent Samuel Edelbring, docent Anna Fahlgren, docent Petri Gudmundsson, vicedekan Magnus Hultin och universitetslektor Malin Prenkert.

Vid frågor kontakta Samuel Edelbring.