Lärarutbildning vid Örebro universitet

RUC - Regionalt utvecklingscentrum

Ett handslag mellan två händer

Information om kommande didaktiska nätverksträffar och en nyhet om regionalt kollegialt lärande för skolchefer och verksamhetschefer nästa år. Om detta skriver Urban Haglind, verksamhetsutvecklare för RUC, i detta nyhetsbrev.

Universitetets didaktiska nätverk

Välkommen att anmäla dig till vårens didaktiska nätverksträffar. 12 nätverksträffar är planerade med olika inriktningar och för olika målgrupper. Länk till kalender med datum och information om vårens didaktiska nätverksträffar.

Att leda forskningsbaserad skolutveckling - regionalt kollegialt lärande för skolchefer och verksamhetschefer 2021

Örebro universitet satsar genom RUC - Regionalt utvecklingscentrum och fokusområdet Framtidens lärarutbildning tillsammans med Region Örebro län på regionens kommunala skolchefer och verksamhetschefer genom att skapa långsiktigt hållbara strukturer för erfarenhetsutbyte och kunskapsfördjupning. RUC erbjuder därför ett regionalt kollegialt lärande för skolchefer och verksamhetschefer 2021. Läs mer om satsningen och datum för lärträffar på denna länk.

Urban Haglind

//Urban Haglind, Verksamhetsutvecklare RUC - Regionalt utvecklingscentrum