This page in English

Forskningsprojekt

Okonventionella varumärken

Om projektet

Projektuppgifter

Projektstatus

Pågående

Kontaktperson

Erika Lunell

Forskningsämne

Okonventionella varumärken såsom former, färger, ljud, dofter, hologram och rörliga bilder används i ökande utsträckning som komplement till mer konventionella varumärken. Pågående forskning är inriktad mot att studera i vilken utsträckning varumärkesrättsliga begrepp och principer som utvecklats för traditionella varumärken är lämpade även för okonventionella sådana.Okonventionella varumärken såsom former, färger, ljud, dofter, hologram och rörliga bilder används i ökande utsträckning som komplement till mer konventionella varumärken. Pågående forskning är inriktad mot att studera i vilken utsträckning varumärkesrättsliga begrepp och principer som utvecklats för traditionella varumärken är lämpade även för okonventionella sådana.

Forskare

Finansiärer

  • Örebro universitet