45 företagare gästade seminarium med AI Sweden och Almi: "Utmärkt sätt att lyfta kunskap och inspirera"

AI är en av vår tids hetaste teknologier. Men vad är AI och varför ska företag använda sig av AI? För att hjälpa SME-företag i Östra Mellansverige att få svar på dessa frågor, anordnade i fredags Örebro universitet, Örebronoden inom AI Sweden och Almi Mälardalen webbinariet Så startar du din AI-resa.

45 deltagare lyssnade på seminariet som gästades av Edekyl & Värme AB, som berättade om sitt arbete inom AI, och av Conny Svensson, som är Head of AI Transformation på AI Sweden. Conny är i grunden civilingenjör inom datateknik och arbetar nu inom AI Sweden med att stötta företag och organisationer i hur de kan börja använda AI mer systematiskt.

– Vi på Almi kommer i kontakt med väldigt många företag som vill växa. Med tanke på digitaliseringen och möjligheterna som finns i dag, är Örebro universitet och AI Sweden perfekta aktörer att samarbeta med. Att vi tillsammans kan skapa gemensamma aktiviteter är ett utmärkt sätt att kunna lyfta kunskap och inspirera företagen, och som i detta fall - i hur man kan starta sin AI-resa, säger Stina Liivamäe och Christoffer Nordström på Almi.

Nästa event i serien tillsammans med Almi planeras till den 18 mars.

Läs mer i månadens nyhetsbrev.